Dört senelik İstanbul yaşantımın ardından sonunda adalara gitmeyi başardım. Adalar turumun ilk ayağı Heybeliada idi.

Geçtiğimiz pazar ani bir kararla yola koyulduk. Ne varsa plansız rotalarda var zaten. Bostancı’dan akbil ile 2 liraya ya da 4 liraya bilet alarak 20-30 dakikalık mesafedeki adaya gidebilirsiniz. Ayrıca Kartal ve Kabataş’tan da ulaşım mevcut. Bostancı’dan mesafe daha yakın. Şöyle bir durum var. Kabataş seferleri için akbil (motorda) geçerli değil.

Adada bisiklet turu yapıp hem de denize girebilirsiniz. Sabah erkenden giderseniz vaktiniz rahatça yeter. Biz, sabah 10 gibi oradaydık. Kahvaltı yaptık. Ardından A. ile bisiklet kiralayıp tura çıktık. Rahat bir şeyler giyin ve şapka almayı unutmayın. Seleli bisiklet almanız avantaj olabilir. Çünkü her yerde çöp kutusu yok, çarşı da bile. Bu yüzden biten pet şişesi ya da yediğiniz atıştırma poşeti için sele ideal.

Bisiklet kiralama ise eskileri için 10 lira yenileri için 20 lira. Biz pazarlık yaparak yenilerini 15 liradan kiraladık. Tabii bu fiyat tüm gün için (akşam 6’ya kadar). Saatlik olarak da ücretleri farklı.

Adada ulaşım faytonlarla sağlanıyor. Ada turu 50 lira. Ada halkı dolmuş gibi faytonlara binebiliyor (1). Motor kullanılması yasak. Sadece elektrikli bisiklet ve bisiklet var. Büyük olarak birkaç tane pikap tarzı araç var. O da taşınma ya da belediye işleri için belediyeye ait.

Heyvali Ada, İstanbul
Heybeli Ada çarşısı…

Her şey para!

Arkadaşlarımız yüzmek için bizden ayrılmıştı. Dilerseniz yaya ya da sahil kulüplerinin ücretsiz motorlarını kullanarak sahile gidebilirsiniz. Yalnız çok pahalı. Normalde giriş 40 lira ama duruma göre 35-30 olarak ücreti indiriyorlar. Ada Clup koyda olduğu için daha temiz olabiliyor ama biraz daha eski. Green Beach Clup ise daha lüks ve yeni duruyor.

Öğleye doğru acıkacaksınız, bu yüzden yola çıkmadan önce hemen sahile yakındaki çarşıya uğrayıp mini bir piknik için bir şeyler ya da sadece atıştırmalık sandviç de alabilirsiniz. Geri dönmek zorunda kalmazsınız. Ya da aslında piknik alanı çok uzak değil ama yokuş yollar; ne kadar kısa olsa da yoruyor, belki de en başta bunu halletmek iyi olabilir.

Unutmadan piknik alanına giriş paralı. 3 lira verdik.
İyi gezmeler ve dostluklar…

(1) Lütfen faytonlara binmeyin. Atlar ölüyor. Bisiklet kiralayın. Kendi gücünüzü kullanın böyle bir şey için.