Farklı konsepti ile dikkatleri çeken Psy-boutique Festival, Fethiye’de konumlanan the Bay Beach Club’ta 25-28 Mayıs 2018 tarihleri arasında psy-trance ve techno severleri bir araya topluyor.

Sığla ağaçları içinde bulunan bu lokasyona Dalaman-Fethiye yolu üzerinden ulaşabilirsiniz. Dalaman havaalanından 38 kim ve Fethiye merkezden ise 17 km uzaklıkta bulunuyor. Psy-boutiqe festival’i diğer festivallerden ayıran en büyük özelliği butik bir festival ve katılımcı sınırı olması… Seçenekler arasından aldığınız bilet içinde çeşitli konaklama seçenekler mevcut ve kendi çadırını getirenlere üç yemek fişi de veriyoruz. Bu sene 300 kişi ile bilet satışını sınırlandırmışlar.

Kendi çadırınızla konaklayabileceğiniz gibi, kendilerinin sundukları konforlu çadırları, bugalowları veya suitleri de içeren biletlerden birini tercih edebilirsiniz.

Bilet fiyatları neden bu kadar pahalı?

Psy-boutiqe Festival’in bilet fiyatlarının diğer festivallere göre daha yüksek olması sürekli merak edilen konulardan biri. Festival organizatörü Bahar Canca ise bu konuya şöyle bir cevap veriyor: “Bizim festivalimiz insanlara pahalı geliyor. Evet, bu doğru bir şey ama bunun böyle olmasının birçok nedeni var. Birinci sebep, bu sene katılımcı sayımızı düşürdük. Geçen sene 450-500 kişiye kadar alım yapıyorduk, bu sene 300 kişi ile sınırlı tuttuk.

Bu aynı zamanda kendi seçimimiz. Bizi diğer festivallerden ayıran şey butik, çekirdek aile şeklinde eğlenmemiz. Bunun böyle olmasını seviyoruz.

İkinci sebep ise mekan 5 yıldızlı bir otel. Ormanlık alanında kamping alanı sunuyoruz. Şimdiye kadar çalıştığımız en pahalı mekân ama bunun yanında konfor da içeriyor. Düzgün duş, düzgün tuvalet, havuz, bedava mini clup vesaire var. Katılımcıların 3’te 1’i de zaten otelin odalarında konaklıyor.

Sanatçıların çoğunluğunun dünya çapı sanatçıları olması da bunun üçüncü nedeni. Hepsi Amerika’da, Avrupa’da falan birçok yerde çalan isimler. Sağ olsunlar çok büyük meblağlar istememekle beraber bunların transportu bize çok pahalıya mâl oluyor. Mesela, Perfect Stranger’ı San Francisco’dan getiriyoruz. DJ Lucas İngiltere’den geliyor… Biz İngiltere firması olduğumuz için zaten İngiltere’den gelen çok fazla isim var. Bu da masraflarımızı haliyle arttırıyor.

Daha kalite etkinlik sunmak amacıyla ses sistemi Funktion One kiralıyoruz. Toplamda üç tane ses sistemimiz olacak çünkü aynı ortamda insanları partiletmek istemiyorum. Gece bir yerdeyse gündüzü başka bir yerde şeklinde farklı noktalarda stage’ler kuracağız. Bu tabii benim organizatör olarak seçimim. Alternatif stage koymak istemedim; psy stage, techno stage yapmak istemedim. Aynı ana sahnede techno ve psy olacak. Hangisi çalıyorsa ötekini sevenler için de orman içine secret stage kurulacak. Yani hepimizi içeren bir sirkülasyon yapılacak. Yani bu üç ses sistemini de dinleyeceğiz. Tabii bu da masrafları arttıran bir seçim.

Eğer ben de 2 bin – 3 bin kişilik bir festival olsaydım bütün masraflar 2 bine bölünecekti. Şu anda 300 bilet olduğu için bütün masraflar 300 kişiye bölünüyor. Bu da haliyle bilete yansıyor ama kalite olsun bence verdikleri paraya değecek. Bir de, butik bir festival olduğumuz için diğer festivallerden farklı olarak biletlerin içinde 3 öğün yemek var. High Tent veya oda alan insanlara yatak veriyoruz.”

Line-up

Mara LeFay
Kai Schiefelbein
Alexandra
A$ia and Vanty (aka Tizy Melo & James Vantyghem)
Zen G
Chris Sosa
Dj Sutekh
Lemon Tree
Retone
Tom Brown
Trevor Van Mook

Festival biletlerini internet sitelerindeki bilet satış bölümünden temin edebilirsiniz. Festivalle ilgili son gelişmeleri de Facebook etkinlik sayfasından takip edebilirsiniz.